Na een moeizame start van het jaar is de Britse retailsector momenteel bezig aan een ferme opmars. Vooral duurzame goederen doen het momenteel goed. In april en mei groeiden de verkopen in deze sector met respectievelijk 8,8 en 10,4 procent. Onderzoeksbureau GfK schat de groei over het gehele eerste kwartaal op acht procent.
Consumentenelektronica is de sterkst groeiende productgroep. Volgens GfK steeg de omzet hiervan in juni met liefst dertig procent. Die groei wordt voor een groot deel toegeschreven aan het effect van platte televisies en het WK voetbal. In de week voorafgaand aan het toernooi werd iedere 1,7 seconden ergens in Groot-Brittannië een platte tv verkocht.
Daarnaast krabbelt ook de in zwaar weer verkerende doe-het-zelf-markt op. Zij het voorzichtiger dan consumentenelektronica, met een plus van drie procent in het tweede kwartaal.
8% Britse groei duurzame goederen
Gepubliceerd op 19 juli 2006 om 00:00
Reacties 0