Bier + halfnaakte vrouw = B-ram
Gepubliceerd op 19 juli 2006 om 00:00
De verpakking is overigens interactief: de bierdrinkende man kan stemmen op de volgende dame die de blikjes zal sieren. Het idee is van bedrijfskundige Bram van Loosbroek. Een vakantie in Venezuela bracht hem tot dit plan. “Ze hadden daar een lokaal biermerk met een dame erop. Ik zag hoe mijn vrienden hierop reageerden. Ze maakten grappen als: ‘Zij is van mij’ en ‘haar wil ik graag’. Toen dacht ik: waarom zou ik zoiets niet in Nederland introduceren?”
Het kiezen van de volgende ‘covergirl’ moet niet het enige interactieve aan het merk worden, vervolgt Van Loosbroek. “B-ram moet echt een interactief concept worden waarbij de klanten betrokken worden. Bijvoorbeeld via evenementen en via de website.” En: “Ik overweeg ook een drankje voor vrouwen. Maar of vrouwen nu echt zitten te wachten op een blikje met een mooie man erop weet ik nog niet zo zeker. dat hoop ik in de loop van de tijd te vernemen.”
Reacties 0