Albert.nl op maat blinden

De webwinkel van Albert Heijn verhoogt het gebruiksgemak voor blinden en slechtzienden. Volgens de grootgrutter staat het initiatief los van de commotie van de voorbije weken over het blinde echtpaar dat niet langer welkom was in de vestiging in Soest. Woordvoerster Els van Dijk zei namens Albert Heijn dat het gaat om “verbeteringen die Albert.nl constant doorvoert”.

Na kritiek van een blinde in de pers over de gebruiksvriendelijkheid van de webshop, beweerde Albert.nl ieder verandering op de site te toetsen bij de Federatie voor Slechtzienden en Blinden. Intussen bleek dat het laatste contact tussen AH en de federatie al dateert van 2005.

Concrete veranderingen op de site zijn kortere menu’s, waardoor blinden die alles wat ze lezen moeten onthouden een beter overzicht houden.

Lees meer nieuws op de scheidslijn tussen retail en technologe op RetailTech.nl

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!