Marketing Online zet tien trends voor 2005 op een rijtje
Gepubliceerd op 30 november 2004 om 00:00
Voor het komend jaar staat ons een aantal nieuwe trends te wachten. Inmiddels is de door Atkins aan het rollen gebrachte trend van zo min mogelijk koolhydraten weer afgezwakt en komen de meergranen om de hoek kijken. Als eerste trend wordt dan ook genoemd: brood en cereals helpen goed bij het afvallen. Verdere trends zijn: bier in aluminium flessen, in Japan al een sensatie en in opkomst in de VS; de zoetstof Splenda. Deze is 600 keer zoeter dan suiker en wordt gezien als een oplossing voor het in de hand houden van het gewicht; wegwerpproducten, zoals wegwerptoiletborstel, wegwerp-dvd, wegwerp-hoorapparaat en wegwerp-digitale camera; yoghurt-cultuur drankjes welke een heilzame werking hebben op maag en darmen; oplosbare strips. Er zijn al voedingssupplementen in deze vorm, evenals oplosbare stripjes tegen slechte adem, hoestdrankjes, pijnstillers en zeep; de metrosexueel is minder in trek, de `bad boy`komt terug; alcoholhoudende energiedrankjes breken door in de VS; hypo-allergene voeding: de voedingsmiddelen die inspelen op voedselallergie; er wordt steeds meer uitgegeven aan huisdieren en de producten die voor de beesten worden aangeschaft worden steeds waanzinniger, zoals een sweet dreams pyjama.
Reacties 0