Geplaagd Woolworths rekent op webshop

Het Britse warenhuisconcern Woolworths heeft een moeilijke tijd achter de rug, maar is hoopvol voor de toekomst. In het eerste half jaar van 2006 daalden de verkopen van de keten met bijna acht procent. Het zet nu flink in op internet. E-commerce zal Woolworths namelijk nog voor kerst een ‘revival’ bezorgen, aldus topman Trevor Bish-Jones.

Vooral de nieuwe dienst, waarbij webklanten kunnen kiezen of ze een product thuis laten afleveren, of het zelf in de winkel komen ophalen, moet voor een stimulans zorgen.

“Met meer dan 821 winkels hebben wij het grootste aantal afhaalpunten van alle Britse retailers. Bovendien hebben wij het grootste online assortiment. Mensen willen niet de hele dag thuis rondhangen omdat ze moeten wachten op een bezorging. Bovendien zorgt dit systeem voor extra toeloop op onze winkels. We verwachten dat mensen toch een paar extra aankopen zullen doen als ze hun bestelling komen ophalen. Tegen kerst zullen we helemaal clicks-and-bricks multi-channel opereren.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!