Presentatie van mandarijnen tijdens Sinterklaastijd verschilt per winkelketen
Gepubliceerd op 30 november 2004 om 00:00
Traditiegetrouw speelt de mandarijn een grote rol in de tijd rond Sinterklaas. Uit onderzoek onder zes supermarktketens blijkt dat elke keten anders omspringt met de presentatie van mandarijnen. Zo doet Albert Heijn mandarijnen op de dag van de intocht van de Sint in de aanbieding. Ook prominent zijn grote dozen met netten van een kilo. Edah heeft 1 verpakking Clementines in het assortiment. De keten werkt niet met een massale presentatie of prijsactie. Bij Digros ziet de consument de mandarijnen direct bij binnenkomst liggen. Er is geen sprake van een aanbieding of actie. Bij de Spar is het aanbod bescheiden en ontbreken opvallende borden, maar de presentatie is aantrekkelijk. Bij Poiesz zitten mandarijnen in kistjes en netten die informatie bieden over herkomst, gewicht, klasse en middelen waarmee het fruit is behandeld. Bij Super de Boer is de presentatie grootschalig en laten de labels naam, klasse en registratienummer zien. Bij Poiesz en Edah zijn mandarijnen met 1,79 euro per kilo het duurst. Bij de Spar kost 1 kilo 1,49 euro, bij Digros en Albert Heijn 99 eurocent en bij Super de Boer 74 eurocent.
Reacties 0