Google betaalt schadevergoeding voor klikfraude

Zoekmachine Google betaalt 90 miljoen dollar aan honderdduizenden gedupeerde adverteerders. Onder hen ook enkele duizenden Nederlandse bedrijven. De rechtbank in Amerika sloot zich gisteren bij het schikkingsvoorstel aan tussen de computergigant en de adverteerders die verliezen leden onder klikfraude.

Google vraagt adverteerders een bijdrage per keer dat een surfer doorklinkt naar de site van hun bedrijf. De ondernemers ontdekten echter dat veel kliks afkomstig waren van grappenmakers en concurrenten. Dat betekent klikfraude.

Google betaalt de schikking via advertentietegoeden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!