Brood- en banketformule De Broodpiraat streeft naar kramen op 100 markten

Onlangs verscheen een nieuwe formule in brood en banket op de Nederlandse markten, De Broodpiraat. Oprichters Leen Klootwijk en Theo Demmer streven ernaar in 2005 op 100 markten aanwezig te zijn. Tot nu toe is De Broodpiraat een succes te noemen. De rebelse naam van de formule blijft goed hangen bij de consument en marktkooplieden kunnen met de inrichting van hun kraam en de eigen kleding inspelen op het piratenthema. De hoofdkleuren van De Broodpiraat-formule zijn net als bij concurrent `t Stoepje geel en rood. Naar eigen zeggen heeft De Broodpiraat op markten in onder meer Amsterdam, Zwolle, Ermelo, Krommenie, Wormerveer en Driebergen al een eigen plaats kunnen veroveren. Het centrale distributiecentrum bevindt zich in Bunschoten-Spakenburg. Nederland kent nu behalve een aantal zelfstandige bakkers zes broodformules die markten beleveren. De grootste is `t Stoepje met 170 franchisenemers op ruim 900 markten. Bovendien breidt `t Stoepje uit naar Belgie, waar de formule inmiddels op 14 markten aanwezig is. Uw Marktbakker levert aan 175 markten. De Bakkerie, Lieshout en Rongen zijn regionaal actief en De Broodpiraat staat momenteel op 30 markten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!