Super houdt Brit uit de pub

Scherpe bieraanbiedingen in supermarkten hebben de Britse consument recent uit de pub gehouden. Dat stelt de grootste brouwer van Groot-Brittannië, Scottish & Newcastle. Rond het WK voetbal, normaal een erg drukke WK-periode, daalden de bierverkopen in de pubs, aldus de brouwer. Bier- en ciderverkopen via de supermarkt stegen juist flink, met 10,4 procent.

Vorige maand schreef Scottish & Newcastle nog een brief naar de mededingingsautoriteit over de bierdominantie van de supermarkten. De reclameacties rond laag-alcoholische dranken vallen volgens de brouwer onder ‘onverantwoord retailen.’

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!