Entertainment bezorgt Sainsbury’s plezier


Sainsbury’s profiteert flink van een nieuw beleid en nieuwe technologie voor de entertainmentcategorie. Sinds het vorig jaar een nieuw inkoopteam aanstelde, speciaal voor boeken, cd’s, dvd’s en games, noteert het een stevige omzetgroei bij deze producten. Belangrijke veranderingen die hieraan hebben bijgedragen zijn een uitbreiding van het assortiment en een meer prominente presentatie.

Entertainmenthoofd Ria Konkon: “De laatste twaalf maanden hebben we hard gewerkt om ervoor te zorgen dat onze bezoekers een verbeterde shopervaring beleven als ze onze winkel bezoeken. We hebben het design van de entertainmentafdelingen verbeterd, met onder meer nieuwe point-of-saletechniek en narrowcastingschermen met een ‘try-before-you-buy-optie’.”

Sinds vorig steeg de in de rest van de markt zo kwakkelende cd-verkoop met bijna tien procent. De dvd-verkopen stegen zelfs 25 procent meer dan de rest van de markt.

Kijk voor meer nieuws op de grens van retail en technologie op RetailTech.nl.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!