Sportlife komt met nieuwe kauwgomverpakking
Gepubliceerd op 18 augustus 2004 om 00:00
Kauwgomfabrikant Sportlife lanceert een nieuwe blisterverpakking. FutureBrand, dat ook de verpakkingen van de andere RBV Leaf-dochters Venco en Red Band ontwikkelt, kreeg de opdracht voor Sportlife een verpakking te bedenken die de herkenbaarheid waarborgt en tevens een actieve merkbeleving van de consument bevordert. Zo is kleur heel belangrijk. Consumenten kopen een smaak kauwgom vaak aan de hand van de kleur van de verpakking. In plaats van een bal met de kleurcodering is de hele verpakking nu in deze kleur uitgevoerd. De brandflag, een witte baan met blauwe letters, blijft. De ingredientenlijst en streepjescode zijn naar de voorkant van de verpakking verhuisd, zodat de hele achterkant beschikbaar is voor de merkbeleving. De essentie van het merk Sportlife is volgens eigen onderzoek onder consumenten `unexpected freshness`. Sportlife is te koop in elf smaken, waarvoor FutureBrand 56 plaatjes ontwikkelde met gekke en coole taferelen. Alles moet `unexpected` zijn. Zo is er een jongen bij die op zijn handen skate. Elke keer als de consument een pakje koopt wordt hij verrast door een nieuw plaatje. Sportlife hoopt zelfs dat kopers de plaatjes gaan sparen.
Reacties 0