Vervoerders zijn gek op tweedimensionale codes

RFID is de toekomst, maar nu even niet. Tweedimensionale (2D) barcodes worden door veel logistieke bedrijven nog steeds gebruikt om pakketten te volgen en naar de juiste bestemming te krijgen. Het is de verwachting dat 2D-barcodes en RFID de komende jaren naast elkaar zullen functioneren, tot RFID de geldende norm wordt. 2D-barcodes zijn vooral bij pakketvervoerders populair. De nieuwe, elektronische RFID-labels worden door de pakketvervoerders als veelbelovend bestempeld, maar op dit moment kiest de sector toch liever voor 2D. De kosten zijn hierbij een belangrijke overweging: een RFID-label kost op dit moment nog 10 cent per stuk, terwijl een 2D-barcode al voor 1,5 cent te krijgen is. Daarnaast is er voor RFID nog geen goede standaard ontwikkeld. De 2D-barcode kan voor verschillende doeleinden worden gebruikt. Zo worden ze in de VS onder meer gebruikt voor rijbewijzen. Ook werden ze tijdens de Olympische Spelen in Athene gebruikt voor de 200.000 naamkaartjes die uitgedeeld werden. Op den duur wordt RFID gezien als de nieuwe standaard. Het grote voordeel van RFID is dat er gemakkelijk informatie aan de labels kan worden toegevoegd.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!