In interieurmarkt zijn twaalf trends zichtbaar
Gepubliceerd op 6 december 2004 om 00:00
Twaalf trends bepalen momenteel het beeld van de wonenbranche. 1) Milieuvriendelijkheid en verantwoord ondernemen zijn hip. 2) Reparatie en herstoffering zijn populair, maar het resultaat moet wel als nieuw ogen. 3) De consument wil nuttige en eenvoudige producten, geen technische hoogstandjes. 4) Consumenten zijn superkritisch en willen persoonlijke aandacht en een goede prijs-kwaliteitverhouding. 5) Consumenten kopen minder kunst en design en ontwerpen zelf. 6) Merken worden minder belangrijk. De helft van de consumenten bezoekt discounters en slechts 7% is merktrouw. 7) Een anti-trend zijn bijzondere producten tegen een hoge prijs. 8) De mensen hebben genoeg van opgelegde trends. Trendgoeroe Lidewij Edelkoort: `de trend is dood, leve de emotie`. 9) Demonstraties, films, kinderactiviteiten en een pizzageur in de woonkeuken lokken klanten. 10) Bekende Nederlanders trekken publiek. Winkeliersverenigingen die een soapacteur kunnen overhalen een bezoek te brengen doen goede zaken. 11) Draadloze apparatuur en e-commerce worden belangrijker. 12) Van meerdere walletjes eten: winkels die kleding en interieurspullen combineren verkopen meer.
Reacties 0