Voor het eerst sinds de introductie van de iPod vertonen consumenten tekenen van techmoeheid. Dat stelt The Zandl Group in een rapport. Veel mensen zeggen volgens de onderzoekers dat hun volgende grote aankoop een HDTV zal zijn, in plaats van een van de nieuwste, statusverhogende snufjes. De oorzaak: de consument zou moe zijn geworden van de eindeloze upgrades van gadgets, en daarom selectief worden in zijn aankopen.

Ondervraagden zeggen maar een fractie van de opties op hun telefoons te gebruiken, en niet geïnteresseerd te zijn in de toevoeging van onnodige ‘features’, die bovendien snel gedateerd en minder waard worden.

Het artikel vindt u ook op de website en in de wekelijkse nieuwsbrief van RetailTech.nl, die vandaag verschijnt. Abonneren kan gratis.

Andere blikvangers in de nieuwsbrief:

- Elektronische Schaplabels bij PLUS
- Tesco dumpt JCDecaux
- Schoenenmerk zet eerste RFID-stappen
- RFID op Japanse jeans