Het is een nieuwe doelgroep, de Grumps - dertigers en veertigers die zich gedragen als twintigers. Het enige verschil is dat ze veel meer budget hebben te besteden, stelt Jan Willem van Hal in zijn column in het augustusnummer van RetailTrends.
“Het zijn mannen en vrouwen die niet oud (willen) worden. Je ziet ze zelden in een krijtstreeppak of mantelpakje. Ze dragen veel liever een versleten merk-jeans met een T-shirt en sneakers en luisteren naar de laatste en hipste muziek op hun i-Pod.” Ook vijftigers en zestigers worden heel anders oud dan hun ouders. En dat is van groot belang voor marketing en communicatie in het algemeen, maar ook specifiek voor retail, aldus Van Hal.
De gehele column, van de hand van Jan Willem van Hal (Pluspoint) is te lezen in RetailTrends 8, en op het Forum van RetailNews.nl klik hier
Een jaarabonnement op RetailTrends? Klik hier. U kunt vrijblijvend een proefnummer aanvragen via sales@retailtrends.nl
Nieuwe doelgroep: ‘Grumps’
Gepubliceerd op 30 augustus 2006 om 00:00
Reacties 0