Klant krijgt meer forums voor klachten

Tien branches krijgen nog dit jaar een nieuwe geschillencommissie voor klantenklachten. Het gaat daarbij onder meer om juweliers, fitnesscentra en schoonheidsspecialisten. Dat blijkt uit de Consumentenmonitor die staatssecretaris Van Gennip van Economische Zaken vandaag presenteert.

De commissies moeten het gemakkelijker maken voor de consument om ergens terecht te kunnen met hun klacht. “Bijvoorbeeld als een bedrijf misleidende reclame maakt of als in de kleine letters staat dat je alleen garantie hebt als iets binnen veertien dagen stukgaat”, aldus Van Gennip. De procedures bij de geschillencommissies zullen eenvoudig en goedkoop (ongeveer 35 euro) zijn, zonder bijvoorbeeld advocaten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!