Geen boodschappen zonder lijstje

De meeste Nederlanders maken nog altijd een boodschappenlijstje voor ze de supermarkt binnen stappen. Van de consumenten doet 65 procent geen boodschappen zonder lijstje. Dat is zelfs een stijging ten opzichte van twee jaar geleden, toen dat percentage nog op 53 lag. Dat blijkt uit onderzoek van Deloitte.

Overigens: een klant die een lijstje gebruikt, is niet onbeïnvloedbaar. Slechts vier procent van hen wijkt nooit af van de vooraf gemaakte plannen. Vooral aanbiedingen verleiden klanten ertoe andere boodschappen in huis te halen dan op het lijstje vermeld staat. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!