Pro-actieve consument omgedoopt tot ‘prosumer’

Reclamemarketingbureau Euro RSCG heeft een nieuwe naam bedacht voor consumenten die bovengemiddeld geïnteresseerd zijn in wat er speelt in het leven, dus zowel aan de verkoopbalies, als op het gebied van sport, politiek en cultuur. Dit type consument is zeer gericht op moderne technologie, speurt naar nieuwe producten en ervaringen en praat daarover met anderen. Dit levert weer nieuwe producttrends op. Volgens het reclamebureau is een kwart van alle consumenten een prosumer. De naam is een samensmelting van pro-actief en consument en geldt zowel voor mannen als vrouwen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!