Week van het Brood bereikt naamsbekendheid van 84%

De Week van het Brood die het Voorlichtingsbureau Brood elk jaar organiseert, is een groot succes. De naamsbekendheid ligt in 2004 op 84% en dat is hoger dan ooit, zo blijkt uit onderzoek van TNS Nipo. De uitingen van de actie op televisie, in advertenties en via de bekende blauwe broodzak hebben 61% van de boodschappers tussen de 20 en 49 jaar bereikt. Dat zijn zo`n 2,4 miljoen mensen. 37% heeft de blauwe broodzak gezien bij supermarkt of bakker en 57% van hen heeft ook een broodzak gekocht, dat zijn 721.500 mensen. Bijna 20% van alle consumenten die boodschappen doen heeft de actiezak gekocht. Hiervan kocht 42% de zak bij de bakker, 47% bij de supermarkt en 11% bij beide. Uit het onderzoek komt tevens naar voren dat 95% van de ondernemers de blauwe broodzak heeft gebruikt, dat 51% de broodzak combineerde met andere acties en dat 76% tevreden is over het verloop. 52% van de respondenten wil volgend jaar opnieuw met blauwe broodzakken werken in het kader van de Week van het Brood, 27% niet en 12% heeft geen mening. De overige 9% wil wel weer meedoen, maar alleen als de broodzak van een betere kwaliteit is.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!