Week van het Brood bereikt naamsbekendheid van 84%
Gepubliceerd op 8 december 2004 om 00:00
De Week van het Brood die het Voorlichtingsbureau Brood elk jaar organiseert, is een groot succes. De naamsbekendheid ligt in 2004 op 84% en dat is hoger dan ooit, zo blijkt uit onderzoek van TNS Nipo. De uitingen van de actie op televisie, in advertenties en via de bekende blauwe broodzak hebben 61% van de boodschappers tussen de 20 en 49 jaar bereikt. Dat zijn zo`n 2,4 miljoen mensen. 37% heeft de blauwe broodzak gezien bij supermarkt of bakker en 57% van hen heeft ook een broodzak gekocht, dat zijn 721.500 mensen. Bijna 20% van alle consumenten die boodschappen doen heeft de actiezak gekocht. Hiervan kocht 42% de zak bij de bakker, 47% bij de supermarkt en 11% bij beide. Uit het onderzoek komt tevens naar voren dat 95% van de ondernemers de blauwe broodzak heeft gebruikt, dat 51% de broodzak combineerde met andere acties en dat 76% tevreden is over het verloop. 52% van de respondenten wil volgend jaar opnieuw met blauwe broodzakken werken in het kader van de Week van het Brood, 27% niet en 12% heeft geen mening. De overige 9% wil wel weer meedoen, maar alleen als de broodzak van een betere kwaliteit is.
Reacties 0