A-merken in knel bij Albert Heijn

De contractonderhandelingen tussen Albert Heijn en de A-merkfabrikanten zijn in volle gang. Volgens de Volkskrant eist Albert Heijn van sommige A-merkfabrikanten een korting van tien procent. "De komende weken zullen producten verdwijnen. De tien procent korting die Albert Heijn verlangt, is absurd", zegt Gerard Ruttte van allesoverfabrikanten.nl. De vereniging van A-merkfabrikanten FNLI roept inmiddels de regering op prijsmaatregelen te treffen, zoals een verbod op verkoop van artikelen onder de kostprijs. Koen de Jong, adviseur van huismerkfabrikanten, ziet een gouden toekomst voor huismerken: "Door de prijsoorlog maken supermarkten op merkproducten bijna geen winst meer of soms zelfs verlies. De winstmarge op hun eigen merk daarentegen bedraagt 25 procent. Om hun winst op peil te houden zullen ze proberen meer van hun eigen producten te verkopen. De fabrikanten hebben geen keus. Als ze hun prijzen niet naar beneden doen, wordt hun plek in het schap ingenomen door het huismerk."

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!