Siebel zet juweliersbranche op z`n kop

Siebel komt met een nieuwe winkelformule en verandert daarmee de trend in juweliersland. De formule is `transparant, helder en inspiratief`. Voor de leveranciers is het nog even wennen. Zij zijn gewend om over goud, zilver en karaats te spreken. Nu moeten zij betrokkenheid tonen in plaats van direct een productassortiment te laten zien, zo laat Frans van Loef weten. Van Loef is algemeen directeur bij de Iams Groep, waar de retailmerken Lucardi en Siebel onder vallen. De eerste Siebelvestiging nieuwe stijl staat in Utrecht. De inrichting oogt wit en transparant en er is een zitje met glossy`s over lifestyle en trouwen. Het is de bedoeling de komende jaren de meeste vestigingen van de nieuwe huisstijl te voorzien. Momenteel heeft Nederland vijf Siebels, met elk een ander logo en een andere uitstraling. Siebel ververst jaarlijks vier tot zes keer het assortiment. Gemiddeld bezoekt een klant eens per twee jaar een juwelier. Ons land telt 1.700 sieradenwinkels, waarvan zo`n 80% eigen baas is. In de jaren negentig had de branche een verdubbeling in omzet. Inmiddels hebben de winkels meer last van modewinkels en warenhuizen, waar ook steeds meer sieraden worden verkocht.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!