“Bacardi voorkwam campagne tegen alcohol”

De alcoholindustrie heeft een campagne tegen alcoholmisbruik bij kinderen voorkomen. De campagne van de Stichting Alcoholpreventie (Stap) bestond uit twee posters van kinderen met een blikje Heineken en een flesje Bacardi Breezer in de handen. De stichting wilde de gezondheidsrisico’s onder de aandacht brengen.

Stap zou tweeduizend posters hebben verstuurd aan scholen en GGD's. Alcoholproducent Bacardi zou twee jaar geleden daarop een kort geding hebben aangespannen omdat Stap inbreuk op het merken- en auteursrecht van de fabrikant zou plegen door de naam Breezer af te beelden. Om onder het geding en een schadeclaim uit te komen riep de stichting alle posters terug.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!