Lidl wil bezoekersfrequentie verhogen met verkoop van vers vlees
Gepubliceerd op 20 augustus 2004 om 00:00
In navolging van andere discounters gaat ook harddiscounter Lidl beginnen met de verkoop van vers vlees om de bezoekersfrequentie te verhogen. Cijfers van onderzoeksbureau GfK laten zien dat consumenten gemiddeld eens per week naar een discounter gaan. Volgens supermarktdeskundige E. Hemmes van Erik Hemmes/Trade Marketing Services kan de toevoeging van vlees aan het assortiment voor meer traffic zorgen. Naast Lidl is ook Aldi al langer bezig met het toevoegen van versgroepen als agf, zuivel en vleeswaren aan het assortiment. Eerder probeerde Lidl het bezoekersaantal te verhogen door de verkoop van non-food waarbij de non-foodaanbiedingen tweemaal per week aangeboden werden. Ook supermarktformules als Albert Heijn of Super de Boer zijn in navolging daarvan begonnen met de verkoop van non-food. In 1994 opende de Duitse discounter Lidl in Nederland het eerste kantoor in Huizen. Momenteel beschikt de keten in Nederland over 174 winkels met een geschat vvo van 600 m2 waarmee een marktaandeel van 4,7% bereikt wordt. De winkels worden vanuit het distributiecentrum in Heerenveen bevoorraad.
Reacties 0