De omzet van de Nederlandse thuiswinkelmarkt is in de eerste helft van 2006 gestegen naar bijna 1,8 miljard euro. Ten opzichte van het eerste halfjaar van 2005 is dat een toename van ruim 11 procent. De stijging is bijna geheel toe te schrijven aan de stijging van de consumentenbestedingen op internet. Die groeiden met bijna 25 procent naar een totaal van 1,33 miljard euro. Bijna driekwart van de omzet van de Nederlandse thuiswinkelmarkt wordt via internet gerealiseerd.

‘De cijfers over de eerste helft van 2006 zijn een indicatie van het toenemende vertrouwen van consumenten in het winkelen op internet’, zegt Wijnand Jongen, directeur van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie, kortweg Thuiswinkel.org genoemd. ‘De totale thuiswinkelmarkt is sinds 2000 meer dan verdubbeld en het eind van de groei is nog niet in zicht.’

‘Met Sinterklaas nog voor de boeg zorgt deze groei ervoor dat we voor 2006 een totale omzet van de thuiswinkelbranche van € 3,6 miljard verwachten. Dat komt neer op een besteding via internet van ongeveer 3 miljard euro’, voorspelt Jongen.