Febo gaat mobiel

Snackbarketen Febo is bezig met de ontwikkeling van twee mobiele Febo`s. In 2003 deed het bedrijf al goede ervaringen op met een verplaatsbare unit tijdens Jumping Amsterdam, waarvan Febo hoofdsponsor is. Een slogan is er nog niet, maar intern wordt gedacht aan `Febo komt naar u toe`. Bij succes wordt de formule wellicht in franchise-vorm verder verspreid. Febo (een afkorting van de Amsterdamse Ferdinand Bolstraat, waar oprichter De Borst ruim zestig jaar geleden begon) heeft geen plannen zijn assortiment aan te passen aan toenemende aandacht voor de volksziekte obesitas. Wel wil het bedrijf zijn klanten beter gaan voorlichten. Daarvoor worden boekjes ontwikkeld, die in de vestigingen zullen worden verspreid. Daarin staat onder meer hoeveel calorieen en welke grondstoffen er in de snacks zitten. Franchisemanger Van Boxtel verklapt alvast dat er in een broodje kaas of gezond meer calorieen zitten dan in een broodje kroket. Van de recessie heeft de keten tot dusver weinig last, `want een snack tussendoor kan er altijd nog wel vanaf`, aldus Van Boxtel. Meer last heeft Febo van de stijgende huurlasten. De keten is alleen te vinden op locaties waar de huur maximaal 10% van de omzet uitmaakt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!