De Utrechtse Bijenkorf is af: zo ziet het eruit

Na vier jaar zijn de verbouwingen van de Bijenkorf in Utrecht dan eindelijk afgerond. Na onder meer de grootste herenafdeling en grootste cosmeticawereld van Utrecht, heeft het warenhuis nu de nieuwe afdeling met damesmode geopend.

Na vier jaar zijn de verbouwingen van de Bijenkorf in Utrecht dan eindelijk afgerond. Na onder meer de grootste herenafdeling en grootste cosmeticawereld van Utrecht, heeft het warenhuis nu de nieuwe afdeling met damesmode geopend.

De grootscheepse verbouwing ging in 2014 van start en heeft ervoor gezorgd dat de winkeloppervlakte is gegroeid van negen- naar vijftienduizend vierkante meter. “De gehele gevel is vernieuwd en er zijn ruim honderd nieuwe merken geïntroduceerd waarmee we onze klanten echt willen verrassen en meedoen op internationaal topniveau”, aldus storemanager Joyce Verdijk.

De damesafdeling is met zo’n dertig nieuwe merken uitgebreid, waaronder Acne, Nikkie en Sandro. Voor het interieur is gekozen voor lichte kleuren, reflecterende materialen en spiegels die zorgen voor een ruimtelijke winkelbeleving. 

Eerdere vernieuwingen
De eerste fase van de verbouwing werd al in september 2016 geopend. Daarbij ging het om een geheel nieuwe tweede etage met The Kitchen als groot restaurant. In maart 2017 werd de herenafdeling van vierduizend vierkante meter geopend in de kelder, waarna onder meer de cosmetica-afdeling nog bijna drie keer werd vergroot.

Utrecht is niet de enige plek waar de Bijenkorf aan het verbouwen is. Zo ging afgelopen najaar de verbouwing in Rotterdam van start, waar niet veel later al de grootste cosmetica-afdeling van het land werd geopend. Tot eind augustus wordt de rest van de parterre verbouwd, waarna de gehele eerste etage aan de beurt is. In het voorjaar van 2019 moet die gereed zijn.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Word member van RetailTrends

€28,75 Per maand

Log in of word member van RetailTrends en krijg toegang tot alle premium content.