Artikelen geschreven door Annette Verdouw


Zo word je een echte customer journey-goeroe

De eindeloze hoeveelheid mogelijkheden die consumenten vandaag de dag hebben om online te shoppen, maakt de concurrentie onder webwinkeliers groot en de verwachtingen hoog. Annette Verdouw geeft aan de hand van een nieuw onderzoek een aantal handvatten om de online klantreis zo gestroomlijnd mogelijk te maken.


Retouren, de smeerolie van de e-commercemachine

Zes op de tien webwinkeliers geloven dat retouren een negatieve impact hebben op hun business, wat vaak een reden is er een prijskaartje aan te hangen. Maar een goed retourbeleid kan juist een unique selling point zijn om meer omzet te boeken én nieuwe klanten aan te trekken, stelt Annette Verdouw van Klarna.


Reken af met ongeduldige winkelwagenverlaters

Het verlaten van de winkelwagen kan tijdens elk stadium in de customer journey gebeuren. Het meest frustrerend voor webwinkeleigenaren is wanneer de allerlaatste horde niet wordt genomen. Wat kan je doen? Vier tips van Annette Verdouw.