De creatie van het speelgoedboek van Bol - en inmiddels ook app - is een behoorlijke klus. Op RetailTrends Topics vertelt de webwinkel hoe dit proces soepel verloopt.
Logistieke ketens zijn de ruggengraat van retailbedrijven. De ketens zijn kwetsbaar, weten we sinds covid, de Suez-blokkade en oorlogen. Hoe houd je controle?
Bol werkt al 10 jaar met dezelfde WMS-software om de processen in zijn magazijnen aan te sturen. Engineering manager Peter Brouwers geeft op What's Next in Retail Tech een inkijkje in de logistieke strategie van 's lands grootste webwinkel.
Logistieke ketens zijn de ruggengraat van retailbedrijven. Die ketens zijn kwetsbaar, weten we sinds covid, de Suez-blokkade en oorlogen. Omoda, Wegter Brands en Zalando creëren daarom meer controle in de supplychain. Technologie en automatisering helpen daarbij.
Veel retailers worstelen met retouren. Onvoldoende zicht op dit aspect kost ze veel geld. Wat is er haalbaar met welke handelingen en tot welke besparingen leidt dat?
Een crowdshippingdienst als Shopopop, Homerr en Peer zet consumenten in als koerier. Colruyt en Carrefour maken er gebruik van en brengen zo de deeleconomie naar de lastmile. Want: een goedkoper netwerk voor sameday-delivery en flexibel opschalen tijdens de piekmomenten.
Click & collect, ship-from-store en click & reserve: seamless commerce heeft impact op de winkelvloer. Die bestellingen zetten zich nu eenmaal niet zelf klaar. Dit is hoe G-Star, Plus Retail en Jysk de logistiek achter hun omnichannelmodel organiseren.
Click & collect, ship-from-store en click & reserve: seamless commerce heeft impact op de winkelvloer. Die bestellingen zetten zich nu eenmaal niet zelf klaar. Dit is hoe G-Star, Plus Retail en Jysk de logistiek achter hun omnichannelmodel organiseren.
Robots duiken al een kleine tien jaar op de winkelvloer op. De grote doorbraak in winkels laat echter nog op zich wachten. Lopen retailers ooit nog warm voor de wezens op wielen, of ligt hun nut vooral aan de achterkant van de operatie?
Robots duiken al een kleine tien jaar op de winkelvloer op. De grote doorbraak in winkels laat echter nog op zich wachten. Lopen retailers ooit nog warm voor de wezens op wielen, of ligt hun nut vooral aan de achterkant van de operatie?