Wat in januari 2004 startte als een idee, zag 9 maanden later het levenslicht in de vorm van RetailNews.nl met het dagelijks nieuws en RetailTrends Magazine met de trends, achtergronden en analyses. Nu zijn we 20 jaar verder en beleven we ons succesvolste jaar ooit.
De autobiografie van Roland Kahn leest als een spannend jongensboek. Ieder van ons kan er inspiratie uit putten en leren van de valkuilen die Kahn in zijn ruim vijftigjarige carrière tegenkwam.
De eerste keer dat RetailTrends Raymond Cloosterman interviewde was begin 2005. RetailTrends was net een half jaar uit de startblokken en we spraken Cloosterman in een klein kantoortje boven zijn eerste en toen nog enige Rituals-winkel in de Kalverstraat. Hoe anders is het nu.
Ongegeneerd verstuurde Hudson’s Bay in de feestelijke decembermaand dagelijks mails met de aanhef ‘In de startblokken. Kerstcadeaus shoppen met korting. Alles voor een knusse kerst. Kom langs bij één van onze warenhuizen’... Vermoedelijk was de laatste medewerker op het hoofdkantoor vergeten de mailserver van de stroom te halen. Want een bezoek aan Hudson’s Bay was van een troosteloze triestheid.