Artikelen geschreven door Marije Bette


'Als iemand hier binnenloopt, hoeven we niet per se te scoren'

Al 40 jaar werken ze intensief samen, Gassan en Rolex. Onlangs beklonken ze die samenwerking met een vernieuwde Rolex boutique in het Amsterdamse hoofdkwartier House of Gassan. Het is 1 van de grootste Rolex-winkels in Europa, buiten de eigen winkels van het Zwitserse merk om. Als het op luxe aankomt doet ons kikkerlandje namelijk niet onder voor Londen of Parijs. David Bijlsma, als chief commercial officer verantwoordelijk voor de horlogetak bij Gassan: “We mogen dan calvinistisch zijn, Nederlanders houden stiekem van luxe.”














Wat als je influencer de concurrent wordt?

Instagrammers, YouTubers en TikTokkers zijn onmisbaar in de marketingmix van retailers. Steeds vaker stampen ze hun eigen label uit de grond. Hoe ga je om met merkambassadeurs die ineens zélf producten gaan verkopen?


Vijf tips om te scoren op TikTok

Veel ogen en relatief weinig content. Dat is waarom retailmerken op TikTok nog vrij eenvoudig een behoorlijke volgersschare kunnen opbouwen, anders dan op verzadigde platforms als Instagram en Facebook. En daarvoor hoeft echt niet meer gedanst te worden.