Al 40 jaar werken ze intensief samen, Gassan en Rolex. Onlangs beklonken ze die samenwerking met een vernieuwde Rolex boutique in het Amsterdamse hoofdkwartier House of Gassan. Het is 1 van de grootste Rolex-winkels in Europa, buiten de eigen winkels van het Zwitserse merk om. Als het op luxe aankomt doet ons kikkerlandje namelijk niet onder voor Londen of Parijs. David Bijlsma, als chief commercial officer verantwoordelijk voor de horlogetak bij Gassan: “We mogen dan calvinistisch zijn, Nederlanders houden stiekem van luxe.”
Nederlands herenschoenenmerk Filmore wil een community bouwen rondom zijn sneakers. Daarom maakte het aandeelhouders van de eerste 100 klanten, die allerlei privileges krijgen. Oprichters Coco Kling en Derek van Nieuwenhoven vertellen over hun plannen.
Merel Werners werkte onder meer bij K-Swiss, Calvin Klein en de laatste 9 jaar bij Havaianas. Ze was onlangs te gast in de RetailTrends-podcast en deelde bepalende momenten uit haar carrière.
Consumenten kennen Pandora vooral van de zilveren en armbanden en bedels, maar het Deense juwelenhuis wil laten zien dat het van meer markten thuis is. Sonia Lopez Delgado, general manager Northern Europe bij Pandora, licht de plannen van het merk in Nederland toe.
Van Ahold-baas tot Euretco-topman. Met een retailcarrière van 45 jaar is Harry Bruijniks een vat vol retaillessen. Onlangs schoof hij aan in de RetailTrends Podcast. Zijn belangrijkste lessen in vijf quotes.
Whoppah startte vier jaar geleden als tegengeluid op fastfurniture. Hoe gaat het nu met de RetailRookie uit 2020, die niet kon wachten om de grens over te gaan?
Veel merken en retailers spelen zichzelf tijdens Queer & Pride Amsterdam in de kijker. Hoe kun je je sterk maken voor de lhbtiq+-gemeenschap, zonder je schuldig te maken aan pinkwashing? “Gebruik de regenboog niet als melkkoe.”
Bataviastad, maar dan online. Max Klijnstra en Milan Daniels startten Otrium in 2015 met de ambitie om fysieke outlets te disrupten. Hoe is het het bedrijf vergaan sinds het in 2018 werd verkozen tot RetailRookie?
Jeanine Holscher startte middenin de coronacrisis als ceo van Blokker. Het zijn drie bewogen jaren geweest voor de leider van de huishoudketen. De visie van Jeanine Holscher in zes quotes.
KPN heeft naar eigen zeggen een voorbeeldrol in digitalisering en innovatie, ook als het gaat om retail. Online, maar ook op de fysieke retaillocaties kijkt de telecomaanbieder continu naar mogelijkheden om te innoveren en de wendbaarheid te vergroten.
In het gros van de binnensteden ziet het winkelaanbod er hetzelfde uit. Voor het stadshart van Tilburg mikken Wereldhave en Bulsink op meer variatie. De vastgoedeigenaar zorgt voor een afgebouwd pand, de retailer brengt de displaymaterialen, kassa en collectie mee.
Instagrammers, YouTubers en TikTokkers zijn onmisbaar in de marketingmix van retailers. Steeds vaker stampen ze hun eigen label uit de grond. Hoe ga je om met merkambassadeurs die ineens zélf producten gaan verkopen?