Prominent weet dankzij slimme camera’s en AI precies welke bezoekers de meeste kans hebben om klant te worden. Met die inzichten kan de zitspecialist niet alleen winkels optimaliseren, maar ook marketing en personeelsplanning beter afstemmen.
Kruidvat laat de groep klanten die zowel online als offline winkelt groeien én meer besteden. Het is de combinatie die Kruidvat de nodige synergie oplevert.
Ken de klant en je bouwt aan een krachtige klantrelatie’, moeten ze bij Studio Anneloes hebben gedacht. Het modemerk mikt met een AI-gedreven platform op meer personalisatie.
Retailers en horeca-eigenaren hebben een gedeeld doel: consumenten met een goed gevoel de deur uit laten gaan. Restaurantketen De Beren zet mysteryguests in om de gastbeleving te verbeteren.
Een loyale klant is goud waard. Maar een loyaliteitsstrategie ziet er anders uit dan vroeger. Een goede aanpak is gericht op sociale binding en kruipt steeds meer in de belevingswereld van de klant.
Zeker in aanloop naar de feestdagen zet een verleidelijke etalage gelijk de toon. De Bijenkorf weet dat maar al te goed. "Ook dit jaar vertellen ze een verhaal", zegt Els den Dekker, head of visual bij de warenhuisketen.
Wibra heeft een grote focus op de fysieke winkel, maar bedient zijn klanten ook steeds meer online. E-commercemanager Roy Verwig vertelt hoe de discounter zijn omnichannelstrategie inricht.
‘Ken de klant en je bouwt aan een krachtige klantrelatie’, moeten ze bij Studio Anneloes hebben gedacht. Het modemerk mikt met een AI-gedreven platform op meer personalisatie.
Dit home- en bodycaremerk laat ons op basis van botanische extracten voelen wat de natuur voor ons kan doen. "Met Ajen komen we weer het huis binnen", aldus Maartje Frederiks, oprichter van HelloFresh, die samen met Patrick Hurenkamp, co-founder van Bloomon, dit nieuwe merk lanceerde.
Rinsma Modeplein in het Friese dorp Gorredijk is met zo'n 8.000 vierkante meter een van de grootste modewinkels van Nederland. Wat is het geheim van het succes?