Hoe gaat het met de RetailRookies? Wouter Staal, YB
In deze serie interviewen we 6 voormalige RetailRookies uit verschillende jaargangen met als centrale vraag: hoe gaat het nu? Deze keer: Wouter Staal van voormalig yoghurtmerk YB.
In deze serie interviewen we 6 voormalige RetailRookies uit verschillende jaargangen met als centrale vraag: hoe gaat het nu? Deze keer: Wouter Staal van voormalig yoghurtmerk YB.
Toekomstbestendigheid is belangrijk voor een retailer. Perfectly Basics (PB) pakt het wel heel rigoureus aan. De online modespeler gooit zijn volledige technologische infrastructuur om en werkt aan een rebranding.
Een deel van de retailers zit op goud met bergen onbenutte klantdata. Zonde. TerStal maakt gebruik van een customerexperienceplatform. Hiermee haalt de moderetailer meer uit zijn klantdata én krijgt de klant een persoonlijker behandeling.
In deze serie interviewen we 6 voormalige RetailRookies uit verschillende jaargangen met als centrale vraag: hoe gaat het nu? Deze keer: Wim Boekema van alcoholvrije slijterij World of Nix.
Nederland kent een rijk landschap aan foodketens. Zie jezelf daar maar eens in te onderscheiden als merk. Broodjesketen Subway lanceerde recent zijn grootste campagne ooit.
De koopavond op de donderdag en vrijdag boet op verschillende plaatsen in aan populariteit. Dat roept de vraag op of het fenomeen nog bestaansrecht heeft. Of: is het een kwestie van afstoffen en een stevige dosis nieuw elan?
Retailers bedienen zich regelmatig van wetmatigheden uit de psychologie. Dat het brein op zoek is naar gemak en olifantenpaadjes, bijvoorbeeld. Neuromarketing kan de conversie online en kans op fysieke aankopen dan ook aanzienlijk verhogen. En: er is nog veel laaghangend fruit.
Ieder merk kan vroeg of laat wel een opfrisbeurt gebruiken. Een rebranding kan interessant zijn en strategisch een slimme zet. Míts er sprake is van een behoedzame aanpak.
Woonmerken Leen Bakker en Kwantum zetten in op een verbetering van die customer journey. Nieuwe technologie is daarvoor het fundament.
De consument is steeds meer te porren voor pre-owned kleding. Ook online retailers begeven zich op dit pad. Wel roept dat om andere modellen en de onvermijdelijke vraag: hoe rendabel is een tweedehandskanaal eigenlijk?
Het fenomeen mysteryshopper zorgt bij sommige medewerkers voor samengeknepen billen. Er ontsnapt weinig aan de keurende blik. Toch heeft een bezoekje zo zijn voordelen en valt er nu al het nodige te leren van de undercover klant.
In de aanloop naar het sinterklaasfeest buigen veel kinderhoofden zich over de million dollar question: wat moet er op het verlanglijstje? Platform bol biedt inspiratie met Het Grote Speelgoedboek.
Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!