Merken zijn niet te vertrouwen, de wereld is een chaos en ik hoor nergens bij: dat is het denkkader van de consument van vandaag en in de nabije toekomst. Futurist Will Higham neemt deze attitude en de gevolgen voor retailmerken onder de loep. “Klanten willen de controle terug en een simpeler leven.”
Merken zijn niet te vertrouwen, de wereld is een chaos en ik hoor nergens bij: dat is het denkkader van de consument van vandaag en in de nabije toekomst. Futurist Will Higham neemt deze attitude en de gevolgen voor retailmerken onder de loep. “Klanten willen de controle terug en een simpeler leven.”
Meten is weten, behalve in het geval van experiencemarketing. Het succes daarvan laat zich niet zomaar omrekenen naar keiharde euro’s, aldus brandingexpert Paul Stanway. “Als we serieus gaan nadenken over meetmethodes, dan moeten we van de gedachte af dat er een standaardmethode bestaat.”
Meten is weten, behalve in het geval van experiencemarketing. Het succes daarvan laat zich niet zomaar omrekenen naar keiharde euro’s, aldus brandingexpert Paul Stanway. “Als we serieus gaan nadenken over meetmethodes, dan moeten we van de gedachte af dat er een standaardmethode bestaat.”
In zijn boek The Choice Factory combineert Richard Shotton gedragswetenschap en hapklare marketingideeën, met als doel: meer verkopen. In deze artikelreeks zoomen we telkens in op een bepaald type gedrag. De fundamental attribution error staat centraal in dit zesde en afsluitende deel. Denk jij dat je karakter je gedrag bepaalt? Fout. Je context doet dat.
In zijn boek The Choice Factory combineert Richard Shotton gedragswetenschap en hapklare marketingideeën, met als doel: meer verkopen. In deze artikelreeks zoomen we telkens in op een bepaald type gedrag. De macht van gewoonten staat centraal in deel vijf. De consument koopt meestal op de automatische piloot. Hoe doorbreek je zijn routine?
In zijn boek The Choice Factory combineert Richard Shotton gedragswetenschap en hapklare marketingideeën, met als doel: meer verkopen. In deze artikelreeks zoomen we telkens in op een bepaald type gedrag. De wet van de schaarsheid staat centraal in deel vier. Hoe minder iets verkrijgbaar is, hoe meer we het willen.
Elke retailer droomt ervan: een product of dienst ontwikkelen waar consumenten niet meer zonder kunnen, dat onder hun huid gaat zitten. Hoe sla je de consument aan de haak en hoe houd je hem daar? De vier kenmerken die de Facebooks, Amazons en Googles van deze wereld gemeen hebben.
In zijn boek The Choice Factory combineert Richard Shotton gedragswetenschap en hapklare marketingideeën, met als doel: meer verkopen. In deze artikelreeks zoomen we telkens in op een bepaald type gedrag. Het pratfall-effect staat centraal in deel drie. Pronk met je imperfectie en verover de klant.
In zijn boek The Choice Factory combineert Richard Shotton gedragswetenschap en hapklare marketingideeën, met als doel: meer verkopen. Daarin zoemt hij in op bepaalde typen gedrag. ' Pain of payment' is er daar een van. Hoe zorg je dat betalen minder pijnlijk voelt?
Exclusief voor members van RetailTrends: in een nieuwe artikelreeks zoomen we telkens in op een bepaald type gedrag, startende met social proof . Waarom worden populaire merken steeds populairder?
Exclusief voor members van RetailTrends: in deze verstilde, hippe ruimtes van Sonos in Londen wordt geluid tot kunst verheven. Met als motto: kijken, luisteren, maar – in principe – niet kopen.
Exclusief voor members van RetailTrends: emoties spelen een grote rol in het koopproces. Wie die gevoelens meet én begrijpt, kan daar zijn voordeel mee doen. De eerste stappen zijn al gezet.