Ineens waren ze er, non-fungible tokens (NFT’S). En al even snel lijken ze van het toneel verdwenen. In de luwte wordt echter doorontwikkeld. Dat belooft kansen voor retail, zoals echtheidsgarantie, exclusiviteit en meer klantloyaliteit.
Ineens waren ze er, non-fungible tokens (NFT’S). En al even snel lijken ze van het toneel verdwenen. In de luwte wordt echter doorontwikkeld. Dat belooft kansen voor retail, zoals echtheidsgarantie, exclusiviteit en meer klantloyaliteit.
Chinese apps als Temu en Pinduoduo tillen personalisatie naar een volgend niveau met interestbased e-commerce. Westerse retailers onderschatten het gevaar.
Chinese apps als Temu en Pinduoduo tillen personalisatie naar een volgend niveau met interestbased e-commerce. Geraffineerd volgen en analyseren ze het gedrag van shoppers, via spelletjes en beloningen. Zo schotelen ze producten voor waarvan je niet eens wist dat je ze wilde. Westerse retailers onderschatten het gevaar.
Hackers hebben het steeds vaker gemunt op retailbedrijven. Door toenemende digitalisering en ketenintegratie nemen de risico's alleen maar toe. Dit kun je doen om de dreiging te verkleinen en je weerbaarheid te verhogen.
Heineken zet in op wereldwijd CO2-neutraal brouwen, digitaal werken en verantwoord alcoholgebruik stimuleren. Tegelijkertijd raakt de kostencrisis de biergigant hard. Managing director Hans Böhm: "Deze tijd vraagt om stevige keuzes."
Hackers hebben het steeds vaker gemunt op retailbedrijven. Door toenemende digitalisering en ketenintegratie nemen de risico’s alleen maar toe. Dit kun je doen om de dreiging te verkleinen en je weerbaarheid te verhogen.
Retailmerken en experts zijn het eens: shoppen via social media wordt groot. Intussen komt de consument langzaam op gang en loopt Nederland op technologisch vlak niet in de voorhoede. Toch lijkt er een verschuiving te komen. Hoe zet je het best in op de huidige en nieuwe mogelijkheden?
Een winkelmedewerker laat in een video live producten zien, klanten schaffen ze aan via de chat: door corona heeft shoppen via livestreams een vlucht genomen. Retailmerken zijn enthousiast omdat ze online eindelijk de menselijke link hebben die je anders alleen in de stenen winkel vindt.
Een winkelmedewerker laat in een video live producten zien, klanten schaffen ze aan via de chat: door corona heeft shoppen via livestreams een vlucht genomen. Retailmerken zijn enthousiast omdat ze online eindelijk de menselijke link hebben die je anders alleen in de stenen winkel vindt.
Hypes zijn aantrekkelijk voor zowel consumenten als merken. Merken die almaar meegaan in wat hot is komen echter in de problemen, stelt strateeg en designexpert Alain Sylvain. Pas als je ze vanuit je eigen merkwaarden benadert kunnen hypes het vuurtje van merkliefde aanwakkeren.
Hypes zijn aantrekkelijk voor zowel consumenten als merken. Merken die almaar meegaan in wat op dat moment hot is komen echter in de problemen, stelt strateeg en designexpert Alain Sylvain. Pas als je ze vanuit je eigen merkwaarden benadert kunnen hypes het vuurtje van merkliefde aanwakkeren – in plaats van uit te groeien tot een uitslaande brand die alles vernietigt.
Een revolutie moest het worden: de kassaloze supermarkt. Sinds de opening van de eerste Amazon Go komt er in Nederland echter weinig van de grond. Het Verenigd Koninkrijk neemt in Europa het voortouw.
Een revolutie moest het worden: de kassaloze supermarkt. Sinds de opening van de eerste Amazon Go komt er in Nederland echter weinig van de grond. Het Verenigd Koninkrijk neemt in Europa het voortouw.