Voor het eerst in jaren heeft Makro Nederland operationele winst geboekt. Bestuursvoorzitter Andries Govaert is optimistisch over de toekomst, maar ook realistisch.
Het blijft een uitdaging: met e-commerce winst boeken. Het Britse supermarktconcern Tesco zegt dat dit wel degelijk kan door orderpicking in de winkels te doen.
King Colis verkoopt online bestelde pakketten die nooit zijn afgeleverd. Ongeopend en op gewicht, via een webshop en in pop-up stores in diverse Europese winkelcentra. Technologie en e-commerce-expert Chantal Schinkels stelt dat het voelt als oplichting.
Jumbo wil zijn verloren imago van ‘elke dag de laagste prijzen’ nieuw leven inblazen en opent de aanval op Zaandam met een prijsvergelijking. "Jumbo wordt duidelijk als duurder dan Albert Heijn beoordeeld."
Volgens de politie daalt het aantal winkeldiefstallen, maar retailers hebben een heel andere ervaring. Volgens hen vallen de cijfers zo laag uit doordat de aangiftebereidheid terugloopt.
Makro Nederland zit in de problemen. Toch houdt ceo Andries Govaert focus op zijn turn-aroundplan. “Dat zijn statutaire verliezen, opgehoogd door afschrijvingen, rentelasten en servicekosten. Allemaal posten waar wij hier niet mee bezig zijn.”
Makro Nederland lijdt het ene miljoenenverlies na het andere. Toch houdt ceo Andries Govaert focus op zijn turnaroundplan. “Dat zijn statutaire verliezen, opgehoogd door afschrijvingen, rentelasten en servicekosten. Allemaal posten waar wij hier niet mee bezig zijn.”
An apple a day keeps the doctor away. Voor huisarts Tamara de Weijer is de link tussen voeding en gezondheid glashelder. “De detailhandel heeft een unieke positie om gezonde keuzes te beïnvloeden.” Maar hoe maak je de supermarkt ook supergezond?
An apple a day keeps the doctor away. Voor huisarts Tamara de Weijer is de link tussen voeding en gezondheid glashelder. “De detailhandel heeft een unieke positie om gezonde keuzes te beïnvloeden.” Maar hoe maak je de supermarkt ook supergezond?