Klanten blijven weg, het verdienmodel knarst en supermarkten van pakweg 800 tot 900 vierkante meter hebben het op termijn echt moeilijk. Dat blijkt uit onderzoek van adviesbureau Marshoek.
Lidl Nederland benoemt Stephanie Both tot chief customer officer, een nieuwe functie voor de discounter. Na jaren van winkelopeningen moet Both het opgebouwde klantenbestand gaan kapitaliseren. Lidl kan echter niet klakkeloos kosten toevoegen om die klantrelatie te verbeteren.
Margaret Versteden-van Duijn, opgegroeid op een boerderij in Australië, verruilt Bol voor Albert Heijn. Wie is ze, wat brengt ze mee en wat kan ze verwachten?
Bijna 30 jaar aan de supermarkttop en nul interviews, het is een unicum te noemen. Marcel Oosterwijk, algemeen directeur van Lidl Nederland, vertrekt komende zomer. Tijd om de balans op te maken.
Vorige maand stonden Albert Heijn en de franchisers weer eens voor de rechter. Columnist Peter Garstenveld laat zijn licht schijnen over het huwelijk dat veel spanningen kent.
Jumbo mikt op 30 miljoen euro winst over 2024. Daarna gaat ‘de auto die vorig jaar nog rammelde en reparatie nodig had’ dit jaar weer vol gas vooruit. Een winst van 100 miljoen euro over 2025 is haalbaar, zegt ceo Ton van Veen in een interview met RetailTrends.