Non-foodretailers doen er verstandig aan zich te verdiepen in de businessmodellen van Amazon Haul, Shein en Temu, schrijven Peter van Heerde en Olaf Zwijnenburg van de Rabobank.
Kunstmatige intelligentie biedt veel kansen voor retailers, schrijven Peter van Heerde en Olaf Zwijnenburg van de Rabobank. Ze wijzen op de mogelijkheden én de gevaren van zogenoemde AI-agents.
Retailers moeten zich voorbereiden op grote impact van technologie en verduurzaming, terwijl schaarste aan arbeid, ruimte en grondstoffen op de loer ligt. Met deze stappen bereid je de onderneming voor op de volgende 2 decennia.
Discounters zijn vaak spekkoper als het economisch minder gaat. Toch is een budgetformule geen garantie op succes, laat bijvoorbeeld Big Bazar zien. Dit zijn de strategische kansen en valkuilen voor koopjesketens.
Discounters zijn vaak spekkoper als het economisch minder gaat. Toch is een budgetformule geen garantie op succes, laat bijvoorbeeld Big Bazar zien. Dit zijn de strategische kansen en valkuilen voor koopjesketens, vanuit de P’s van elke marketingmix: product, prijs, plaats en promotie.
2022 mag dan zijn afgesloten met een recordgroei in omzet voor de non-food detailhandel, volgens Olaf Zwijnenburg en Peter van Heerde (Rabobank) is er weinig reden tot juichen. In deze blog zetten zij de uitdagingen van fysieke retailers op een rij.