Of Roland Palmer Blokker kan redden? Dat hangt helemaal af van het leiderschapsteam, stelt RetailTrends-columnist Rupert Parker Brady. "Palmer is heer en meester van online, maar zonder een goed managementteam en retailstrategie is er geen toekomst voor Blokker in winkelgebieden."
Op 30 oktober opent Future Stores in Londen. In deze nieuwe winkel zijn geen kassa’s, winkelrekken, tafels, pashokjes, spiegels, zithoeken of mannequins. En toch kun je er spullen aanschaffen.
Holland & Barrett (H&B) is niet een keten die sinds de introductie van de naam in 2015 in ons land een grote naamsbekendheid geniet. Rupert Parker Brady stelt daarom dat de retailer kleur moet bekennen.
Brooklyn is een geliefde woonbuurt in New York. Het kloppend retailhart van dit stadsdeel is Williamsburg, dat bekendstaat om z’n bloeiende creatieve cultuur, vintagewinkels, trendy bars en de ultraorthodoxe Joodse gemeenschap. Steeds meer grootwinkelbedrijven, hippe merken en luxespelers uit Soho, Meatpacking en Midtown openen naast de lokale helden en knusse koffiezaken.
Steeds meer grootwinkelbedrijven, hippe merken en luxespelers uit Soho, Meatpacking en Midtown openen naast de lokale helden en knusse koffiezaken van Williamsburg, Brooklyn.
De langverwachte opening van Patagonia in Nederland is volgens Rupert Parker Brady niet alleen goed nieuws voor de fans van het merk. Het is ook een opsteker voor grootwinkelbedrijven en merken die willen doorgronden hoe je lokaal een relatie kunt ontwikkelen met consumenten.
Als je wilt overleven moet je samenwerken, zegt columnist Rupert Parker Brady. Hij heeft enkele tips voor Michiel Witteveen en zijn Mirage Retail Group.
Tegen 2030 zal de fastfashionsector meer dan tweehonderd miljard dollar waard zijn. Belangrijke ontwikkelingen zijn virtual en augmented reality, blockchaintechnologie, kunstmatige intelligentie bij het ontwerpen van kleding, het internet-of things, nieuwe eigendomsmodellen, 3D-printen en de vraag naar kunstmatige vezels. Alle spelers zijn hiermee bezig.
Lidl heeft als familiebedrijf een unieke niche voor zichzelf gecreëerd, waarbij service en discount zijn vermengd tot een ijzersterke propositie. Gevolg: een historisch hoog marktaandeel.
Ik heb een zwak voor retailers die aan de verkeerde kant van de geschiedenis lijken te staan, maar met een nieuwe strategie het hoofd boven water weten te houden. Als de liefde van de consument echt over is, moet je gewoon je verlies durven accepteren en niet aan een dood paard blijven trekken.
Niemand staat te applaudisseren als je zegt te streven naar een volledige integratie van producten en services, in combinatie met een eerlijk verhaal over sourcing, hergebruik en circulariteit. Maar dát is de uitdaging waar retail voor staat.