Column: De toekomst van retail zie je in Londen
Op 30 oktober opent Future Stores in Londen. In deze nieuwe winkel zijn geen kassa’s, winkelrekken, tafels, pashokjes, spiegels, zithoeken of mannequins. En toch kun je er spullen aanschaffen.
Op 30 oktober opent Future Stores in Londen. In deze nieuwe winkel zijn geen kassa’s, winkelrekken, tafels, pashokjes, spiegels, zithoeken of mannequins. En toch kun je er spullen aanschaffen.
Holland & Barrett (H&B) is niet een keten die sinds de introductie van de naam in 2015 in ons land een grote naamsbekendheid geniet. Rupert Parker Brady stelt daarom dat de retailer kleur moet bekennen.
Veel retailers zijn al jaren op zoek naar manieren om gezond te groeien. Ze verdienen wat Rupert Parker Brady betreft allemaal een Pieterpraat-sessie.
Brooklyn is een geliefde woonbuurt in New York. Het kloppend retailhart van dit stadsdeel is Williamsburg, dat bekendstaat om z’n bloeiende creatieve cultuur, vintagewinkels, trendy bars en de ultraorthodoxe Joodse gemeenschap. Steeds meer grootwinkelbedrijven, hippe merken en luxespelers uit Soho, Meatpacking en Midtown openen naast de lokale helden en knusse koffiezaken.
Steeds meer grootwinkelbedrijven, hippe merken en luxespelers uit Soho, Meatpacking en Midtown openen naast de lokale helden en knusse koffiezaken van Williamsburg, Brooklyn.
De langverwachte opening van Patagonia in Nederland is volgens Rupert Parker Brady niet alleen goed nieuws voor de fans van het merk. Het is ook een opsteker voor grootwinkelbedrijven en merken die willen doorgronden hoe je lokaal een relatie kunt ontwikkelen met consumenten.
Als je wilt overleven moet je samenwerken, zegt columnist Rupert Parker Brady. Hij heeft enkele tips voor Michiel Witteveen en zijn Mirage Retail Group.
Tegen 2030 zal de fastfashionsector meer dan tweehonderd miljard dollar waard zijn. Belangrijke ontwikkelingen zijn virtual en augmented reality, blockchaintechnologie, kunstmatige intelligentie bij het ontwerpen van kleding, het internet-of things, nieuwe eigendomsmodellen, 3D-printen en de vraag naar kunstmatige vezels. Alle spelers zijn hiermee bezig.
Lidl heeft als familiebedrijf een unieke niche voor zichzelf gecreëerd, waarbij service en discount zijn vermengd tot een ijzersterke propositie. Gevolg: een historisch hoog marktaandeel.
Columnist Rupert Parker Brady kijkt naar de duurzaamheidsinspanningen van Shein. En daar wordt hij niet vrolijk van.
Ik heb een zwak voor retailers die aan de verkeerde kant van de geschiedenis lijken te staan, maar met een nieuwe strategie het hoofd boven water weten te houden. Als de liefde van de consument echt over is, moet je gewoon je verlies durven accepteren en niet aan een dood paard blijven trekken.
Niemand staat te applaudisseren als je zegt te streven naar een volledige integratie van producten en services, in combinatie met een eerlijk verhaal over sourcing, hergebruik en circulariteit. Maar dát is de uitdaging waar retail voor staat.
Innovatie is een taai en langzaam proces van vallen en opstaan. Radicaal anders durven denken over je propositie vereist visie, een lange adem en ondernemerschap. Iedereen doet hysterisch over een zak chips die binnen tien minuten thuis wordt bezorgd maar dat is kinderspel. Niemand staat te applaudisseren als je zegt te streven naar een volledige integratie van producten en services, in combinatie met een eerlijk verhaal over sourcing, hergebruik en circulariteit. Maar dát is de uitdaging waar retail voor staat.
Columnist Rupert Parker Brady steekt de loftrompet over ceo Marit van Egmond van Albert Heijn. "Houd deze powervrouw met een missie in de gaten. Ze is nog lang niet klaar."
Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!