25 jaar MediaMarkt in Nederland: 1 winkel, veel formules
De viering van 25 jaar MediaMarkt in Nederland aan de hand van de verschillende formules die het bedrijf in ons land heeft.
De viering van 25 jaar MediaMarkt in Nederland aan de hand van de verschillende formules die het bedrijf in ons land heeft.
Een apparaat dat shopt, past in het rijtje van zelfrijdende auto’s en brillen die van alles analyseren. De vraag is of het technologisch haalbaar is om een machine zo'n koopvolmacht te geven. En zo ja, zit de consument daar op te wachten?
Norah viert dit jaar haar 10-jarig jubileum en heeft zo'n 100 winkels in Nederland. Hoe stapt de damesmodeketen uit de schaduw?
Met de overname van Intertoys drukt het Belgische ToyChamp een flinke stempel op de Nederlandse markt. Een profiel van een familiebedrijf dat de fysieke marktleider in speelgoed wordt.
Tientallen wachtenden voor de ingang en drukte in de winkel. Na Action en Zeeman is ook Wibra in Frankrijk aangekomen. “Dit overtreft mijn verwachtingen, die van ons allemaal. Het is leuk om te zien dat mensen zo enthousiast zijn”, zegt ceo Bas Duijsens.
Ekoplaza doet geen enkele concessie in zijn businessmodel. De supermarktketen draait goed, heeft uitbreidingsplannen en doet dat allemaal op zijn eigen manier: “Alles draagt bij aan die betere wereld die wij belangrijk vinden.”
De locatie in de Friese hoofdstad is met 650 vierkante meter een stuk kleiner dan de huidige IKEA-locaties in Nederland, die elk zo’n 25.000 vierkante meter beslaan.
Hoe staat Amazon er eigenlijk voor? Zijn ze een serieuze concurrent voor Bol? En wat moet de opvolger van Roeland Donker nog beter doen?
De ANWB gaat zijn services uitbreiden. Naast de fysieke winkels en een webwinkel komt het bedrijf nu ook met een marketplace. “We bieden een enorm scala aan informatie en advies, maar daar zitten niet altijd de passende producten bij.”
"We hadden jarenlang een gele teflon-jas aan en alles lukte. Dat is nu al een paar jaar anders", zegt Jumbo-ceo Ton van Veen op RetailTrends Live.
RetailTrends ging langs bij directeur Hans Geels om te praten over een halve eeuw retailen en de bijzondere strategie van de winkelketen.
Zijn Wehkamp en CoolCat wel een goede match? En is er kans op een succesvolle terugkeer van het verdwenen merk?
Jaloezieën online bestellen moet leuker, makkelijker en spannender kunnen, vindt Lars Onel. En dus is er nu Mr. Jealousy. “Wij proberen van het stoffige imago van de raamdecoratiebranche af te komen.”
Ontstaan vanuit haar eigen kledingkast en uitgegroeid tot een merk met duurzame en kleurrijke jurken. Marble Berriez werd opgericht door Marrika van Beilen om duurzaamheid ook mooi te maken. “Ik wil niet in de protesthoek zitten, maar duurzaamheid juist positief benaderen.”
De factor ‘duurzaam’ moet in combinatie zijn met aantrekkelijkheid. "De verantwoord geproduceerde kleding is allemaal hetzelfde in saaie kleuren. Waarom daar geen mooiere, leukere, kleurrijkere producten van maken?
Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!