Upperbloom: van verlies naar volle bloei
Upperbloom, de startup die stadsbalkons vergroent, stond op omvallen. “We waren er bijna niet meer”, zegt medeoprichter Tom van Ruitenbeek tegen RetailTrends. B2b bleek de redding.
Upperbloom, de startup die stadsbalkons vergroent, stond op omvallen. “We waren er bijna niet meer”, zegt medeoprichter Tom van Ruitenbeek tegen RetailTrends. B2b bleek de redding.
In Selfie beantwoorden retailers vragen die een beeld geven van de persoon achter de onderneming. Dit keer: Arthur Feenstra, ceo van herenmodeketen OFM.
Parfums die ruiken naar molens, de polder, het wad of naar de wildernis van de Veluwe. Van De Zotte vertaalt het Nederlands erfgoed tot een geur.
Met bijna 150 jaar op de teller, heeft Omoda al heel wat meegemaakt. “We dachten, als we echt een stap willen maken in deze markt, dan moeten wij veel meer vanuit ons dna de klant bedienen", zegt ceo Jan Baan tijdens RetailTrends Live. 7 quotes.
In Selfie beantwoorden retailers vragen die een beeld geven van de persoon achter de onderneming. Dit keer: Corine Duchenne (50), managing director van Praxis.
Een Balenciaga-store vol roze imitatiebont of een gigantisch oog bij Gentle Monster: om de strijd aan te gaan met e-commerce pakken (luxe)merken soms flink uit in fysieke winkels. Alles om maar op te vallen en een unieke ervaring te bieden.
Arthur Feenstra, ceo OFM, zoekt naar de juiste balans tussen ondernemerschap en zijn privéleven.
Een aanrechtblad vol verschillende flessen olijfolie en peper- en zoutstellen, daar willen Spic’d-oprichters Leontien van Nistelrooij en Sander Leesberg een einde aan maken. Met navulbare verpakkingen met esthetisch design moet het merk de ‘Rituals in de keuken’ worden.
Met handgemaakte bonbons, ijs, macarons in 12 smaken met invloeden uit Noord-Afrika wil Madaq – ‘smaak’ in het Berbers – betaalbare luxe bieden. Maar eigenlijk moeten de producten vooral voor verbinding zorgen, door ze met elkaar te delen.
John van der Ent, ceo bij Spar Nederland, vertelt in RetailTrends Talks wat er in 20 jaar in de retailwereld is veranderd. Van retailmedia tot krappe marges en consolidatie: 3 quotes over hoe hij met die uitdagingen omgaat.
Het merk richt zich op consumenten tussen de 25 en 50 jaar oud die bovenmatige interesse hebben in koken en mooi design.
De chocolatier wil vooral producten maken die voor verbinding zorgen, door ze met elkaar te delen.
Geen lelijke plastic nepbloemen, maar een kunstboeket van goede kwaliteit en niet van echt te onderscheiden. Met deze boeketten wil de startup Bloom & Wolf de kunstbloemenmarkt op z’n kop zetten. De grote droom van oprichter Gwen van de Pas? “Naar Amerika.”
Peter Berg, ceo van Jeans Centre, geeft in de RetailTrends-podcast zijn kijk op het faillissement van Score en de overname uit dit faillissement van Chasin’. Zijn retailvisie en retaillessen gevat in 3 quotes.
Geen rugklachten meer bij het dragen van je baby in een draagzak. Nimbel bedacht een innovatieve draagzak waarmee het gewicht naar de heupen wordt verplaatst. De startup doet het daarmee net even anders.
Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!