- RetailTrends
- Artikelen geschreven door Savannah Borst
Over Savannah Borst
Savannah Borst is redacteur bij RetailTrends en houdt zich bezig met alles wat speelt in de retail- en e-commercewereld. Ze schreef eerder voor titels als het AD en de Gelderlander. Haar opleiding Journalistiek aan de Christelijke Hogeschool Ede voltooide ze met het predicaat ‘met genoegen’. Sinds 2023 schrijft ze met veel plezier voor RetailTrends, van de tofste storedesigns en diepgaande achtergrondverhalen tot het laatste nieuws.
Heb je een (nieuws)tip of vraag? Stuur een e-mail naar savannahborst@retailtrends.nl
Artikelen van Savannah Borst
Retailjaar 2024: 10 winkels die je zintuigen prikkelen
Retailmerken weten als geen ander hoe je met storedesigns indruk maakt. RetailTrends zet 10 opvallende storedesign uit binnen- en buitenland van het afgelopen jaar op een rij.
Retailjaar 2024: Dupeculture - scoren met lookalikes
Een dupe - oftewel een lookalike - van een Uniqlo-tas, parfum of een dure vaas verkopen als retailer? Aan de dupeculture zijn risico’s verbonden. “Het is een mijnenveld”, aldus advocaat Jesse Hofhuis.
Startup van de maand: Wocha
Zacht, soepel én duurzaam. Wocha zet zich in voor een groenere beddengoedmarkt met betaalbaar biologisch beddengoed.
Upperbloom: van verlies naar volle bloei
Upperbloom, de startup die stadsbalkons vergroent, stond op omvallen. “We waren er bijna niet meer”, zegt medeoprichter Tom van Ruitenbeek tegen RetailTrends. B2b bleek de redding.
Arthur Feenstra (OFM): 'Het aantal winkels liep wat uit de hand'
In Selfie beantwoorden retailers vragen die een beeld geven van de persoon achter de onderneming. Dit keer: Arthur Feenstra, ceo van herenmodeketen OFM.
Startup van de maand: Van De Zotte
Parfums die ruiken naar molens, de polder, het wad of naar de wildernis van de Veluwe. Van De Zotte vertaalt het Nederlands erfgoed tot een geur.
Zo bedient Omoda vanuit zijn DNA de klant
Met bijna 150 jaar op de teller, heeft Omoda al heel wat meegemaakt. “We dachten, als we echt een stap willen maken in deze markt, dan moeten wij veel meer vanuit ons dna de klant bedienen", zegt ceo Jan Baan tijdens RetailTrends Live. 7 quotes.
Corine Duchenne (Praxis): 'Het leven is heel veel meer dan werken'
In Selfie beantwoorden retailers vragen die een beeld geven van de persoon achter de onderneming. Dit keer: Corine Duchenne (50), managing director van Praxis.
Hieperdepiep voor hyperfysiek
Een Balenciaga-store vol roze imitatiebont of een gigantisch oog bij Gentle Monster: om de strijd aan te gaan met e-commerce pakken (luxe)merken soms flink uit in fysieke winkels. Alles om maar op te vallen en een unieke ervaring te bieden.
Arthur Feenstra: 'Het aantal winkels liep wat uit de hand'
Arthur Feenstra, ceo OFM, zoekt naar de juiste balans tussen ondernemerschap en zijn privéleven.
RetailRookie Spic'd heeft smaakmakers voor het leven
Een aanrechtblad vol verschillende flessen olijfolie en peper- en zoutstellen, daar willen Spic’d-oprichters Leontien van Nistelrooij en Sander Leesberg een einde aan maken. Met navulbare verpakkingen met esthetisch design moet het merk de ‘Rituals in de keuken’ worden.
RetailRookie Madaq maakt luxe lekkernijen om te delen
Met handgemaakte bonbons, ijs, macarons in 12 smaken met invloeden uit Noord-Afrika wil Madaq – ‘smaak’ in het Berbers – betaalbare luxe bieden. Maar eigenlijk moeten de producten vooral voor verbinding zorgen, door ze met elkaar te delen.
Het aanpassingsvermogen van Spar in 3 quotes
John van der Ent, ceo bij Spar Nederland, vertelt in RetailTrends Talks wat er in 20 jaar in de retailwereld is veranderd. Van retailmedia tot krappe marges en consolidatie: 3 quotes over hoe hij met die uitdagingen omgaat.
Probeer RetailTrends premium