Artikelen geschreven door Sjoerd den Daas






Op bezoek in Alibaba’s nieuwste troef

Van exclusieve liflafjes tot de dagelijkse boodschappen: de Chinese Hema-formule is een restaurant, supermarkt en logistiek centrum ineen. Internetconglomeraat Alibaba ziet in stenen servicepunten met hightech voorzieningen de toekomst. Een inkijkje.



Hoe Alibaba deze Snickers wat meer pit geeft

Alibaba gooit de poorten van zijn schatkamer open. Merken krijgen toegang tot klantdata om nieuwe producten te ontwikkelen, gebaseerd op hun zoek- en koopgedrag. Het internetconglomeraat voorziet hen vervolgens van marketingadvies. Het is allemaal onderdeel van oprichter Jack Ma’s toekomstvisie op de maakindustrie waarin data, cloud computing en internet samenkomen. “Succes wordt onmogelijk voor wie deze technologieën negeert.”



Pakkenkosmopoliet

Volwassen? Nee, dat is Suitsupply niet. Gelukkig maar, vindt oprichter en ceo Fokke de Jong. Dan zouden voor de herenmodeketen geen grote groeispurten in het verschiet liggen. “Dat moment ligt nog ver voor ons.” Over expansie, de touwtjes in handen hebben én ondeugende marketing.