Indiase auto ook op Nederlandse markt

Het Indiase automerk Tata doet volgend jaar zijn intrede op de Nederlandse markt. Dat bevestigt David Saldanha, de Europese verkoopleider van Tata, tegenover het Algemeen Dagblad.

De Tata Nano, het spotgoedkope model dat zo’n 1700 euro moet kosten, zal voorlopig niet op de Nederlandse markt verkrijgbaar zijn. “De Nano brengen we allereerst in India en andere landen uit, waar grote delen van de bevolking zich nu nog moeten behelpen met een bromfiets”, vertelt Saldanha. “De Nano zoals we die onlangs hebben gepresenteerd voldoet ook niet aan de Europese eisen als het gaat om milieu en verkeersveiligheid. Het is voor ons geen probleem de techniek aan te passen, maar dat zullen we pas over een jaar of drie, vier gaan doen.”

Modellen die wel de Nederlandse markt aandoen, zijn de hatchback gezinsauto Indica, en een SUV met de naam Safari. De kopers krijgen standaard drie jaar garantie. “De Indica gaat de concurrentie aan met onder meer de Hyundai Getz en de Kia Picanto. De Safari neemt het op tegen auto’s zoals de Kia’s Sportage en Sorento”, aldus Saldanha. De Tata’s zullen zich volgens Saldanha onderscheiden van de concurrentie doordat ze een veel rijkere uitrusting bieden voor dezelfde prijs.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!