Strengere regels tegen fraude met kassabon

Kassabonfraude moet harder worden aangepakt. Dit stelt het Platform Detailhandel Nederland, dat zegt vele signalen te krijgen van grootschalige professionele fraude met kassabonnen.

Het platform geeft winkeliers een aantal adviezen de fraude aan te pakken. Zo horen bonnen niet in een tas bij gekochte artikelen, moet bij artikelen die retour worden genomen standaard worden gelegitimeerd en moet altijd naam en adres worden opgeschreven.

De organisatie vermoedt dat het gaat om professionele winkeldieven. “Gestolen artikelen worden met nagemaakte kassabonnen teruggebracht. Ook zoeken criminelen in de directe omgeving van de winkel naar weggegooide kassabonnen, waarmee eerder gestolen artikelen geretourneerd worden”, zegt Sander van Golberdinge, secretaris winkelcriminaliteit van het platform. “Het gebeurt ook dat tassendieven de tas van klanten stelen waarna ze later de producten terugbrengen.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!