Winkelpresentatie schrijfwaren mag leuker

De winkelpresentatie van schrijfwaren laat te wensen over. Het mag best wat kleuriger en leuker. Een goede presentatie verhoogt de verkoopresultaten. Als de schrijfwaren alleen maar horizontaal in vakjes worden neergelegd, nodigt dit minder uit tot kijken en daarmee kopen. Niet alleen de uitstraling van het product moet omhoog. Ook de informatie over de kwaliteit, het gebruik en toepassingsmogelijkheden beschreven op een blister, kunnen bijdragen tot hogere verkopen. Door de kwaliteit van een pen beter uit te leggen, kan de klant sneller geneigd zijn deze aan te schaffen. De kantoorvakhandel doet er goed aan minder behoudend te zijn, en vaker te kiezen voor iets meer gewaagde modellen en kleuren.De pennen uit de Energel-lijn van Pentel zijn in trek. De BIC Select is een goedschrijvende pen in een mooie verpakking die goed wordt verkocht. Ook de Waterman Exception doet het, ondanks de hogere prijs, goed. Vulpennen blijven hun weg naar de klant vinden. Niet alleen 30-plussers, maar ook jongeren kopen steeds vaker een vulpen. De traditionele pennen, zoals die van Waterman en Mont Blanc, zijn hier populair. Verder zijn Chinese vulpennen in opkomst.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!