Hoogstaande klantenservice staat hoog op de agenda van Europese retailers. Maar zij hebben echter vaak een te gebrekkig overzicht op hun eigen personeelsbestand om dit doel te bereiken, zo blijkt uit een onderzoek van Kronos.
Het rapport ‘The State of the Workforce in Retail: Western Europe’ laat zien dat retailers een uitstekende klantenservice (49 procent), een goede uitvoering (28 procent) en een efficiënte logistiek (28 procent) het belangrijkst vinden.
41 procent van de retailers beheert dan ook realtime informatiemiddelen die het systeem voor personeelsbeheer en andere operationele systemen zoals POS met elkaar verbinden. Ook vindt 31 procent dat een oplossing voor personeelsmanagement ervoor moet zorgen dat ‘de juiste personen zich op de juiste plaats op het juiste moment bevinden’.
Opvallend is dat in het onderzoek naar voren komt dat vijftig procent van de West-Europese retailers personeelsgegevens niet of nauwelijks integreren in hun belangrijke operationele systemen. Kronos is gespecialiseerd in Cloud-gebaseerde oplossingen voor het beheer van personeelsbestanden.
'Klantenservice topprioriteit voor Europese retailers'
Gepubliceerd op 28 mei 2013 om 00:00
Reacties 0