Opmars van bijzondere thee in horeca

Horecagelegenheden maken steeds meer gebruik van ‘bijzondere thee’. Theedrinken wordt steeds hipper en gaat de trend van het koffiedrinken achterna. De trend in cafés is dan ook het verkopen van losse thee. Theezakjes mogen ook nog wel, mits ze met de hand gevuld zijn.

De cijfers liegen er niet om, thee maakt zijn opmars in Nederland. Ook in de horeca. Zo melden verschillende gespecialiseerde theemengers en importeurs dat meer restaurants zich door hen laten adviseren voor de juiste theebladeren of de samenstelling van de theekaart. Fenje Boit van Tea Bar in Amsterdam vindt dat niet meer dan logisch: “Thee liep gewoon achter op de koffie.”

Thee is volgens kenners het laatste ‘onontgonnen gebied’ in de horeca. Zelfs koffiezaken leggen tegenwoordig meer nadruk op thee. Bij The Coffee Company is de theeconsumptie de afgelopen twee jaar met twintig procent gestegen. Maar ook bij Starbucks kunnen consumenten tegenwoordig kiezen uit acht verschillende smaken van echte theebladeren. Ook wil Starbucks speciale theebarretjes opzetten.

Eerder: Starbucks zet in op thee

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!