MultiSafepay biedt webwinkeliers de mogelijkheid consumenten een achteraf betaalmethode aan te bieden. Met de dienst hoeven klanten pas veertien dagen na een bestelling een aankoop te betalen. MultiSafepay krijgt drie tot vijf procent van dat bedrag, vertelt marketingmanager Eva Koekkoek aan RetailNews.
Het exacte bedrag wordt bepaald aan de hand van het risicoprofiel van de bewuste productcategorie. De aangesloten webwinkeliers bij MultiSafepay, variërend van kleinere ondernemers tot grotere ketens als De Tuinen, kunnen ervoor kiezen die kosten door te berekenen aan de consumenten. "Maar dat is afhankelijk van het businessmodel van de retailer", legt Koekkoek uit.
Met de eigen zogenoemde Betaal Na Ontvangst-methode gaat MultiSafepay de strijd aan met andere aanbieders als Klarna en AfterPay. Webwinkeliers die van de dienst gebruik willen maken kunnen het integreren in hun systeem met behulp van een gratis plugin. "De betaalmethode is vanwege de eenvoudige betaalwijze bij uitstek een geschikte betaalmethode voor mobiele apparaten", stelt de marketingmanager.
Reacties 0