Oil & Vinegar keert na een jaar afwezigheid terug in het Utrechtse straatbeeld. Op 2 november opent de winkelketen aan de Lijnmarkt zijn dertiende vestiging in Nederland.
De winkel krijgt onder meer 35 oliën en azijn van de tap. Franchisenemer Hans Berkhuijsen wil daarbij de nadruk leggen op gastvrijheid. "Iedere bezoeker kan allerlei oliën, azijnen, kruidenmelanges en tapenades proeven, keuren en kiezen. Daarbij leggen wij natuurlijk graag uit wat je met al die verschillende producten kunt doen."
Het Utrechtse filiaal organiseert elke zes weken een nieuw culinair thema, die gepaard gaan met proeverijen. Ook kunnen groepen op aanvraag olijfolieproeverijen bijwonen om 'de verschillende soorten olijfolie te kunnen herkennen en waarderen'. "Die beleving overbrengen, is waar we goed in zijn”, stelt Berkhuijsen, die twee jaar geleden al een winkel van Oil & Vinegar in Den Haag opende.
Oil & Vinegar-directeur Eric Loontjes liet afgelopen maand nog aan RetailNews weten een pas op de plaats te maken in ons land. Als gevolg van de crisis en financieringsproblemen hier, wil hij zich sterker richten op groeimarkten als Duitsland en Brazilië. Zo lukte het niet de financiering van een nieuwe winkel in Haarlem rond te krijgen, omdat de banken niet mee wilden werken. In Duitsland breidt Oil & Vinegar het winkelbestand dit jaar uit met tien winkels tot 22.
Reacties 0