Microsoft is ervan overtuigd dat zijn gameaccessoire Kinect de toekomstige winkelervaring gaat verrijken. De hard- en softwareontwikkelaar toont deze week drie video’s waarin de toegevoegde waarde van de high-tech camera in verschillende retailervaringen tot uiting komt.
“De video's laten zien hoe Kinect retailers helpt in het aantrekken van nieuwe klanten en het vergroten van de betrokkenheid van klanten”, aldus een woordvoerder van Microsoft. “Kinect helpt retailers in het creëren van een nieuwe winkelervaring.”
Microsoft is onlangs gestart met de uitrol van Kinect voor Windows SDK 1.8, welke over functies beschikt die ‘een hogere kwaliteit van digital signage mogelijk maken’. Middels Kinect kunnen klanten communiceren met grote schermen in de winkels, virtueel artikelen bekijken middels gebaren en deelnemen in meeslepende ervaringen die het aankoopproces een boost moeten geven.
Bekijk op onze Facebook-pagina de video van Microsoft over de mogelijkheden van Kinect in een kledingwinkel.
Kijk op www.retailtech.nl voor het laatste nieuws omtrent technologie in de retail. Om in te schrijven voor de wekelijkse nieuwsbrief van RetailTech, klik hier.
Reacties 0