Miljoeneninvestering C&A in Spanje

C&A investeert twaalf miljoen euro in de herstructurering van het winkelnetwerk in Spanje. Zo opende de Nederlandse modeketen onlangs een flagshipstore in Madrid. Spanje blijft een van de kernmarkten van C&A, stelt Eva Ziegler, brand & marketing director van C&A Europa.

De fashionretailer maakte eerder bekend 21 slecht presterende winkels in Spanje te sluiten. Het winkelbestand krimpt daarom van 131 naar 109 winkels. De nieuwe vestiging in Madrid is de eerste die de veranderde koers van C&A in het Zuid-Europese land laat zien, stelt Ziegler.

C&A wil volgens haar een 'lovemark' worden, waarbij sterk ingezet wordt op de winkelervaring van de consument. Als onderdeel van de metamorfose heeft C&A ook winkels in Düsseldorf en Parijs omgetoverd tot flagshipstores. In de drie winkels combineert de retailer de mogelijkheid voor zijn klanten om zich goed te kleden met comfort.

"De winkel is meer dan een plek waar kleding wordt verkocht", zegt Ziegler. Het is volgens haar een van de verschillen van de keten met branchegenoten als Zara, H&M en Mango. "Wanneer je kijkt naar de concurrenten en wat ze doen, zoek je een manier waarop je jezelf kunt onderscheiden", verklaart zij. "Maar nog belangrijker voor C&A is om te begrijpen wie we zijn en in staat zijn dit uit te dragen in de gehele winkelervaring."

Eerder: C&A sluit 21 winkels bij Spaanse reorganisatie

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!