Consument op zondag meest mobiel actief
Gepubliceerd op 11 december 2013 om 00:00
Volgens Widespace is informatie over mobiel gebruik voor adverteerders waardevol om hun campagne strategisch te kunnen plannen. “Een van de grootste voordelen van mobiele campagnes is dat advertenties gemakkelijk via de media verspreid kunnen worden op het moment dat ze het meeste effect hebben”, aldus Keith Ta, country manager Nederland. “Mobiele apparaten geven adverteerders de mogelijkheid om demografische en geografische data te combineren. Zo kunnen we bijvoorbeeld precies nagaan waar de ontvanger is, hoe het weer daar is en welke applicaties en websites het populairst zijn.”
Uit het onderzoek blijkt dat mobiele gebruikers de dag beginnen met het checken van algemeen en financieel nieuws, veelal terwijl ze naar muziek luisteren. Tijdens de lunch wordt vooral het beursnieuws gescand en worden privézaken opgelost terwijl in de middag meer aandacht wordt besteed aan social media, fashion en entertainment. In de avond is het mobiel gebruik het hoogst en scoren vooral websites en apps in vrijetijdscategorieën als sport en spelletjes bovengemiddeld.
De zondagavond kent een flinke piek in het raadplegen van de weersverwachting; in de herfst lag het gebruik van weer-apps op deze avond 65 procent hoger dan het gemiddelde gebruik op andere dagen van week. En hoewel mobiel gebruik op vrijdag een dip kent, worden muziek en radio juist op deze dag het meest geconsumeerd.
Reacties 0